"Twingly statistik"

söndag 23 maj 2021

Promenader......dagsregn...


Matte skulle ta våra promenader innan hon åkte ner till caféet men mitt under Albins runda så öppnade himlen sig och det kom världens regnskur som sedan övergick till dagsregn efter ett kort uppehåll.... 



De fick korta av promenaden. Matte var helt genomblöt när hon kom hem...



...och då skulle hon ut med mig också


Matte ringde till Robban som sa att hon kunde stanna hemma. På söndagarna är det lugnare, så han kunde klara sig själv. Skulle det köra ihop sig så skulle han höra av sig men det gjorde han aldrig....Matte var tacksam för regnet har vräkt ner sedan dess






Igår var det betydligt bättre väder. Matte jobbade på caféet i cirka tre timmar, så hon tog först förmiddagspromenaderna med oss och sedan längre promenader vid 15-tiden då hon kom hem, först Albin som vanligt och sedan är det min tur.....


Albin är ute på sin förmiddagspromenad..



Det prasslade mysko i buskaget...




Det ska tydligen spelas en fotbollsmatch för det står bilar överallt och där kommer det ännu fler...





Jag fick gå i myrsteg för framför oss försöker ett litet barn åka på en sparkcykel och det gick inte för oss att passera förbi här..




Undrar om inte Albin har varit här?



Jag fick beröm av en hundägare som hade en spets av något slag. Hon tyckte att jag följde min matte så bra...Hennes hund var inte ett dugg intresserad av mig och jag inte av honom...Kul att få beröm förstås...




Här har flera hanhundar pinkat märker jag. Det skulle aldrig Albin få göra för matte...







På väg ut i ösregnet med Robban som kom för att ta en kvällsrunda med oss..Så skönt att ha täcke på sig i det här vädret, något som Albin vägrar att ha...









Den kristna kyrkan anses ha fått sin begynnelse i och med pingstdagen









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar