"Twingly statistik"

lördag 4 september 2021

Promenader....dans....fullt ös....

 



Det har varit ett underbart skönt väder idag, även om det var bra kyligt i morse och på förmiddagen....Nu är det 15 grader och vinden har mojnat




..och knattefotbollen var igång som vanligt på lördagarna




Framför dem går en groenendaeler, eller går och går? Den studsar mest fram och tillbaka.  Den är väldigt vacker men verkar nervig och riktigt hispig...











På ena sidan av gångvägen spelas fotboll.... 





......och på andra sidan dunkar hög musik från sporthallen. Det är tydligen dansundervisning på gång. Varenda parkering i området är full



Let´s move dansskola från Eskilstuna är det som är här och ska vara det varje helg denna månad...





Det var inte så skönt att gå i det hårda gräset...





Vi tog omvägen runt Coop för matte skulle köpa en bingolott igen av "Bingomannen". Matte har ett DIF-märke på sin keps. En annan man från fotbollsföreningen sa: "Tänk att en djurgårdare handlar av oss". Matte svarade att hon gärna gynnar den lokala föreningen.....









Albin är ute på sin eftermiddagspromenad. En hundägare kommer med rullator och sin ilsket skällande terrier. Matte stannade och väntade tills de hade försvunnit runt kröken. Den terriern gillar definitivt inte andra hundar








Jag ägnade mig mest åt att undersöka olika dofter under min eftermiddagspromenad




...ett och annat fräscht grässtrå tuggade jag i mig också




......här har många hundar pinkat revir känner jag



Jag hör att det mullrar högt. Ett ljud jag inte gillar....




Oj, hela 11 motorcyklar var det som nu har parkerat på torget för att käka på Lenas Torgcafé. Hörde sedan att de kom från Eskilstuna och Sala.....



Robban och Lena har fått jobbat häcken av sig idag. Inte en chans att de har kunnat sitta ner eller fått i sig någon mat själva. Fullt ös hela dagen och stora sällskap med varierande beställningar. Robban ringde efter sin kompis Janne som var snäll och hjälpte till att steka biffar, entrecote, högrevsburgare, hamburgare, korvar i en salig röra. Och sedan tunnbrödsrullar, renskavsrullar, glass, räksmörgåsar och gud vet vad i ett kör dagen lång och den är ju inte slut än...De lär nog sova gott i natt...




Robban ringde nyss och bad matte att skriva en informationslapp om att vill man ha räksmörgåsar till helgerna så måste de förbeställas senast dagen innan. De är bara tre personal på helgerna och hinner inte göra räksmörgåsarna när det blir så mycket matbeställningar....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar