"Twingly statistik"

måndag 6 september 2021

Promenader....gräs...löv...

 



Matte skulle ha varit hos läkaren idag men i morse ringde de och sa att han var sjuk men läkaren ringde ett par timmar  senare för att kolla hennes mående ändå. Han skrev ut ett nytt läkemedel och så skulle hon utesluta en av blodtrycksmedicinerna som hon inte mår bra av....Matte skulle föra statistik över blodtrycket och höra av sig om två veckor angående medicineringen och måendet...






Den här hade inte bråttom ut idag precis...



Matte höll med om att det var ett himla liv på de högljudda skoleleverna



Jaha, där grävs det igen. Det gick inte att passera förbi utan matte fick svänga av till vänster...




Albin kollar in en schäfer som passerar på avstånd




Här fanns det tydligen en riktigt spännande doft








Vem är det som kommer där borta? Ser ut som flat coated retrievern



...det luktar matos



Det har kommit lite nytt gräs. Gott! Matte säger att det är nyttigt också men man ska ju förstås inte äta mängder av det. Gräs innehåller betakaroten, c-vitamin och klorofyll som är ett järnhaltigt protein...




Och här står jag utanför apoteket och det tog ju sin lilla tid för där var många kunder...



Nästa stopp blev vid Ica och där fick jag ligga i lövhögen..








Nu vilar jag efter maten. Matte hade lagat korvgryta till sig. Albin och jag fick lite i vår kvällsmat och det var verkligen jättegott. Nu väntar jag bara på kvällspromenaden så jag får mitt kvällsgodis någon gång...

Robban fick med sig en säck med alla håriga soffskydd och kuddar som han fick slänga på sopstationen i lördags. Matte hade köpt nya skydd och kuddar. Kan säga att jag ligger skönt...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar