"Twingly statistik"

måndag 14 februari 2022

Dagsregn....promenader....Glad Alla Hjärtans Dag!

 


På förmiddagen var det snöblandat regn som kom ner från himlen



Slaskigt värre var det. Albin har fått upp vittringen på de tre cockerspanielhundarna...







Här brukar vi aldrig gå. Jag blev tvungen att gå en längre långpromenad än vad jag brukar göra. Matte sa att det var för att jag skulle slippa hamna mitt bland all skolelever som var ute på en tipspromenad, vilket hon hade gjort med Albin. Han tyckte att det var lite jobbigt när alla ungdomar sprang runt benen på honom. Det var väl ingen idealisk dag för en tipspromenad heller. Det gick inte att skriva svaren på papperen som eleverna hade med sig eftersom allt blev blött av det ihållande regnet...Matte tyckte att eleverna såg måttligt förtjusta ut...




Lite kul var det ändå att se lite nytt



Där kommer en schäfer men hundägaren gick över gatan när hon fick syn på mig...








På eftermiddagen fanns inte mycket snö kvar, i stort sett ingenting och regnar gör det fortfarande. Albin undrade vad de höll på med på förskolebygget när de jobbade med bultpistoler. Det lät ganska så högt...




Här får Albin möte med en liten terrier, för övrigt var det ganska så tunnsått med både folk och hundar ute idag....







Jag blev förstås också tvungen att ta en promenad på eftermiddagen fast jag gjorde allt för att slippa. Jag hatar regnväder...





Matte fick chokladhjärtan och gelehallon av Lena när hon hämtade underlaget för föregående veckas försäljning. Hon har räknat ut allt och lämnat tillbaka resultatet till caféet nu på eftermiddagen.






I morse var matte hos sin sjukgymnast och fick en smärtsam behandling igen. Han använder akupressur på mattes alla onda inflammerade muskelfästen och muskler runt höger höft och längs benet. Även om det först gör väldigt ont när han trycker på det onda muskelfästet så avtar smärtan under tiden som han trycker på det onda stället. Därefter fortsätter han med nästa och sedan nästa och sedan nästa osv

Nästa måndag ska hon dit igen och då få dubbel behandlingstid för han måste behandla hennes vänstra axel och ryggen också, där musklerna också är inflammerade.


Akupressur











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar