"Twingly statistik"

torsdag 3 februari 2022

Rått och kallt....utfall...vittring....

 




Idag var det -1 grader men det kändes betydligt kallare än igår, trots att det var -6 då. Det är så rått och riktigt kalla vindar. Matte som är väderkänslig säger att det känns som om det är snö på gång...



Albin spanar in den hysteriska storpudeln. Matte kallade in Albin. Han fick sitta intill henne tills pudeln och hans matte försvann. Albin var jätteduktig. Vet inte vad det är för fel på storpudeln men den kan inte må bra. Hundar gör utfall av olika orsaker, t ex osäkerhet, hanhundsilska, aggressivitet eller smärta. Matte har dock aldrig sett någon hund bete sig så ilsket och fullkomligt hysteriskt som den här hunden gör och då har hon sett många utfall och beteenden under årens lopp. Han har ett säreget skall som hörs på mycket långt håll. Man behöver inte se hunden, man hör vem det är ändå...






Oj, nu kommer det en radda med skolbarn. Självklart var det några som frågade "Får vi klappa hunden"? Tack o lov säger matte alltid "nej" för hon vet att jag inte vill det...




Jag har fått upp vittringen på något vilt och skulle gärna vilja springa iväg och kolla vad det kan vara för något men får förstås inte det. Matte satte fast mig i rullstolen medan hon plockade upp efter mig..Just här i området springer det nog en hel del vilt, för jag får ofta upp vittringen efter dem. Det är verkligen frustrerande att jag inte får dra iväg...




Det tog sin lilla tid innan jag var klar med långpromenaden idag. Det fanns så mycket att undersöka...





Nu ska jag vila efter kvällsmaten. Matte käkade lövbiff till middag och hon var jättesnäll för Albin och jag fick dela på en biff. Så himla gott!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar