"Twingly statistik"

söndag 6 februari 2022

Promenader o åter promenader......OS...vaktar...

 





Mattes och vår helg har bestått av rastrundor och promenader och åter promenader när matte inte har tittat på OS-sändningarna som börjar tidigt på morgnarna...



Tyckte att jag hörde något mysko ljud från buskagen




Albin kollar in en liten dvärghund av något slag




...och här har en nyfiken hund, typ "kamphund" precis passerat förbi. Albin kollar långt efter den




Gott om vattenpölar är det överallt. Albin har inget emot att gå i dem men jag undviker det i mesta möjliga mån...




Alltså, här fick jag vittring på något spännande...




Här var det en mindre sjö...



Matte har fixat lunchmenyer för fyra veckor framöver och lämnade in utskrifterna på caféet...Lena kom ut och gav mig en korv. Som jag har längtat efter det...








Det har varit ganska så folktomt ute hela helgen men en och annan hundägare har dykt upp





...och Albin hr skött sig exemplariskt vid varje hundmöte





Vi har till och med tagit en längre kvällspromenad och det gillade jag inte alls. Man vet aldrig vad som händer i mörkret...




...och Albin som aldrig har vaktat tidigare, har två kvällar i rad sagt ifrån när främmande karlar har närmat sig matte. Hon blev minst sagt förvånad....






...och apropå vakta. När matte öppnade dörren på förmiddagen då vi skulle gå ut, så låg det en bunt reklam på golvet utanför dörren. De nya reklamutdelarna, två unga grabbar har hört att jag vaktar lägenheten, för det talar jag om så fort de kommer innanför porten, så de vågar inte stoppa ner reklamen i brevlådan...






Igår, när matte skulle lämna in utskrifter på caféet, fick hon med sig tårta hem, en bit god moccatårta och idag när hon var där med fler utskrifter så fick hon med sig en bit pavlova. De har en ung tjej som jobbar på caféet vissa helger och hon är jätteduktig på att baka...






Stort grattis till två mycket duktiga killar och guldmedaljörer!


Nils van der Poel


Walter Wallberg













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar