"Twingly statistik"

lördag 10 oktober 2020

Födelsedag...köttbullar/korv...dans igen..

 


Jag fyller 10 år idag. Det står så i passet i alla fall. Nu tror ju både matte och en veterinär att jag är äldre men vad spelar det för roll egentligen? Åldern är bara en siffra som matte säger. Tänk vad tiden går fort ändå.

Matte säger att jag är världens klokaste och finaste tjej och det var ju kul att höra även om hon också säger att jag är den mest bekväma hund hon har sett. Varför anstränga sig i onödan?

Dagen skulle firas med köttbulle- o korvtårta men det blev bakelser i stället och det gjorde ju inget. 


 Matte tycker att man kan ha lite fest när man fyller år så idag slapp jag banta..

Hade det inte varit ett så otroligt tråkigt väder så hade matte sett till att jag hade fått letat efter korv i något träd men det har regnat oavbrutet sedan 11-tiden...






Morgonen började med skapligt väder




...och självklart hamnade vi mitt i trafikrusning till sporthallen. P-platserna fylldes på snabbt. Det är danstävlingar idag igen och jag lovar att något coronaavstånd är det inte mellan de här deltagarna i alla fall, åtminstone inte när de träffas utanför arenan..




Serveringstälten är uppställda...Verkligen trist att det skulle börja regna så kraftigt senare.....





Vi tog en kortare promenad på förmiddagen och stannade till vid Ica för matte var tvungen att handla...





Albin har varit med Robban nästan hela dagen. Han har städat ur Corollan, i morgon ska han tvätta den och lägga ut den till försäljning på nätet.....

Just nu följde Albin med Robban igen. Han skjutsar Lenas yngsta dotter som ska på fest i Eskilstuna...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar