"Twingly statistik"

lördag 24 oktober 2020

Regn...tomt och tyst...

 


I morse vräkte regnet ner så jag fick vänta tills Robban kom. Han tog morgonrundan med både mig och Albin...Igår morse regnade det också. Matte och jag blev helt genomblöta innan vi kom hem. 



Sedan skulle matte ut med Albin också och han tar ju tid på sig så matte var helt stelfrusen efter rundorna....





Idag är Robban ledig så vi tog långpromenaden på förmiddagen. Regnet hade avtagit men det småduggade otrevligt... 



Här står Albin och kikar fram bakom buskaget för att se om den stora schäferhannen ligger ute i trädgården? Nu gjorde han inte det troligen på grund av vädret...Snopet!



Solen försökte titta fram emellanåt...



Inga rådjur idag heller...



Jaha, Albin ska på toa...



Bäst att kolla innan man går över vägen så att det inte kommer några bilar





Albin följde sedan med Robban hem. I vanliga fall blir han överförtjust när han får följa med honom men idag var han tveksam. Albin är väldigt känslig och det verkar som om han har tagit det här med Leo hårdast..Han var så förtjust i honom...




 Matte och jag är på väg till apoteket




Hon skulle hämta ut en astmamedicin...Lite jobbigt för henne nu när det är 98% luftfuktighet...







Måste säga att jag också saknar Leo. Han var så rolig. Alla de här små leksaksmössen som ligger överallt brukade han bära på i munnen samtidigt som han skrek högt och ljudligt. Han ville visa sitt byte...Jag saknar också när han satt utanför sovrumsdörren på morgnarna och skrek efter mat...Nu är det verkligen tomt och tyst här...



Iris är faktiskt den som uppträder precis som vanligt. Hon äter, hon dricker så fort hon kommer åt, hon pinkar i sin biabädd och hon ligger alltid i vägen och har aldrig vett att flytta på sig...





Nu väntar Albin på mig. Vi ska ta en promenad men jag gillar inte att gå ut nu när det mörknar på..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar