"Twingly statistik"

torsdag 22 oktober 2020

Vila i frid!

 


2008-11-19  -  2020-10-22





Vår älskade Leo somnade lugnt och stilla in i morse. Diabetes tog hans liv. Sjukdomen eskalerade oerhört fort och prognosen var allt annat än god.




Ibland liksom hejdar sig
tiden ett slag
och någonting alldeles 
oväntat sker.
Världen förändrar sig
varje dag
men ibland blir den sig
aldrig densamma mer


(A. Henriksson)




Leo 11 veckor gammal hos uppfödaren



...tidigt sportintresserad




När jag kom till matte vid midnatt den 1 december 2013 från Rumänien så satt de här två på köksbänken och undrade vem jag var? Jag nonchalerade dem helt för jag var döhungrig och ville bara ha mat. 



Leo tog det lite mer försiktigt än vad Iris gjorde i början men snart var vi bästa kompisar också...



Leo skulle ha fyllt 12 år i november och Iris är ett halvår äldre. De kommer från samma uppfödare. De har alltid kommit väl överens så det lär bli en jobbig tid för Iris nu. Hon har ju haft oturen att ha mist ett flertal hundar under dessa år och dem har hon sörjt och saknat mycket. Tur att hon har Albin och mig nu i alla fall..



Leo har alltid varit en matglad katt så det var riktigt trist nu när han inte ville eller kunde äta. 

För fem år sedan drabbades Leo av anorexia och var väldigt illa däran men han repade sig då genom tvångsmatning. Samma sak inträffade för tre år sedan men då inte lika allvarligt...



Han har alltid varit mycket intresserad av mattes skrivare




...och hans favoritsysselsättning var att öppna skåps- och garderobsdörrar. Det stod alltid någon dörr öppen..



Det enda jag inte riktigt gillade var när han närgånget skulle undersöka mig. Han hade pondus och jag hade stor respekt för honom, ja det hade alla...Det var han som bestämde i det här hushållet...



Albin gillade Leo för att han var mer försiktig och inte lika framfusig och på som Iris är..



Han satt ofta och tittade ut och framförallt om jag eller Albin var ute



När matte satt i soffan och tittade på TV låg han alltid på armstödet intill henne



Det är så himla trist och sorgligt att detta skulle hända honom. Veterinären tyckte att Leo hade så otroligt vackra gröna ögon och det får man hålla med om...


Vila i frid!

Leos aska sprids i Minneslunden för smådjur i Västerås.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar