"Twingly statistik"

torsdag 29 oktober 2020

Skönt väder....löv...Iris avslappnad...

 



Det har varit riktigt skönt väder idag. Solen var framme redan i morse...





Kommunen håller på med storstädning. Lövblåsar och sopmaskiner är igång överallt. De för ett himla oväsen tycker jag...


Som sagt det finns en hel del löv på marken...Känns lite meningslöst att blåsa bort dem för det kommer nya hela tiden..




Albin var förstås intresserad av alla arbetsmaskiner som vanligt






När det var dags för långpromenaden kom inte någon reaktion alls från Albin hur mycket matte än lockade på honom så då fick jag gå ut före honom. När Albin märkte att jag hade fått på mig selen blev det fart på honom men nu fick han vänta tills jag kom hem igen...





Idag mötte vi flera hundar och det är väl för att det är skönt väder ute




Här finns färskt gräs..Så gott!




Och Albin kom till slut ut på sin långpromenad....



Han har fått syn på en Welsh springer spaniel. De är inte så vanliga här precis. Matte tycker att det är en fin och trevlig ras...



Lövblåsare igång som fångar Albins uppmärksamhet






När matte kom hem med Albin fick jag följa med till Ica. Hon var tvungen att handla vare sig hon ville eller orkade. Hon hade inget bröd, varken hårt eller mjukt, ingen frukt och inga grönsaker hemma. Hon var också tvungen att köpa blötmat till Iris. Den kräsna katten äter inte vad som helst....Dessutom skulle hon hämta ut ett paket som kom med DHL...



Iris verkar vara mer avslappnad nu i alla fall. Hon trivs nog med att vara ensamkatt... Hon har alltid tytt sig till oss hundar även om jag har haft vissa åsikter om det. Idag blev matte arg på mig. Hon var i sovrummet och Iris skulle gå in dit men det satte jag högljutt stopp ifrån. Det gillade inte matte...




Robban ringde alldeles nyss. Han var på hemväg från jobbet. Han ska följa med på en promenad även om han är dötrött. 



Klara för utgång...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar