"Twingly statistik"

onsdag 14 oktober 2020

Promenader i hård blåst....Leo dålig...Iris ledsen...

 


Vi tog inte morgonrundan förrän klockan åtta idag för att slippa trafiken men det kommer ändå några eftersläntrare till skolan...



Och där kommer den ilskna dvärgschnauzern. Han har alltid åsikter om mig...






Solen sken under långpromenaden men nu hade det börjat att blåsa upp ordentligt. Igår sa matte att det blir väderomslag de närmaste dagarna för det är nymåne på fredag och nog har det blivit kallare alltid. Det känns som om det blåser upp till oväder..



Och där står Albin och Robban och väntar in mig...



...fast oftast är det jag som får vänta in Albin



Det blev stopp vid Ica för att matte skulle handla, frukt, grönt och mat till lunchen. Robban hittade en burk med hundgodis i mattes elrullstol. Jag sätter mig direkt men Albin är inte lika duktig eller rättare sagt, han bryr sig inte så egentligen skulle han inte ha någon godisbit...Det hade han inte fått av matte..Jag tycker att Robban skämmer bort Albin alltför ofta...






Som vanligt undrade Albin vad matte ville när hon sa att det var dags att gå en promenad på eftermiddagen. Denna gång kom han i alla fall på att han behövde gå ut så när matte var färdigklädd följde han självmant med...



...lite färskt gräs går alltid ner




En flat leker inne på fotbollsplanen. Egentligen får inte hundar vara där. Det står en stor hundförbudsskylt vid ingången men alla hundägare respekterar inte det...



Och så var det min tur. Nu är det riktiga stormvindar och det är inte alls skönt. Nu vill jag hem...





Och så blev jag utskälld igen. Denna gång av två dvärghundar. Ser nästan ut som om de ska blåsa bort av de hårda vindarna...



Leo mår inte alls bra. Precis som sedan i söndags bajsar, kissar och äter han på morgonen men sedan sover han hela dagen och så får han i sig lite mat och godis på kvällen. Hoppas nu att han kan äta lite i kväll också...Vi får se vad veterinären kommer fram till i morgon?



Iris märker ju att Leo är dålig och är ledsen för det. Det är inte alls samma fart på henne som annars. Man märker knappt av henne överhuvudtaget. Hon som brukar lägga sig i precis allting...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar