"Twingly statistik"

lördag 17 oktober 2020

Kyliga promenader...oförändrat tillstånd...

 




Det var bara ett par grader varmt i morse och jag håller nog med matte som säger att det känns som snö i luften...



En liten vit hund blev riktigt ilsken när den fick syn på mig





Vi tog en något kortare långpromenad än vanligt på förmiddagen...



Robban som aldrig har haft ont i någon höft tidigare hade nu så ont i den vänstra så han knappt kunde gå...Det blir inte kul för honom att jobba med tanke på hur mycket som de får springa i korridorerna...Hoppas att det är lugnare idag än vad det har varit de senaste dagarna, ja i morgon också för han börjar sju i morgon bitti...Han är inte ledig förrän på tisdag...




Efter promenaden fick vi hoppa in in bilen. Matte och Robban skulle gratta en 50-åring som hade "öppet hus"...Matte följde med eftersom det var så tidigt på dagen så övriga gäster hade inte kommit ännu...Lena kan inte gå dit förrän efter jobbet...

Vi fick sitta kvar i bilen eftersom de har två rottisar, en tik och en valp på fem månader..









Robban åkte till jobbet och matte tog en långpromenad med Albin. Nu var det nio grader men det hade börjat blåsa upp ordentligt så det kändes betydligt kallare




Albin bryr sig inte ett dugg om väder och vind. 




Matte tog en annan väg och det gillar Albin som intresserat kollar in allt






Ja, sedan blev det förstås min tur att gå ut, vilket jag inte hade minsta lust till...




Tror ni inte att jag blev utskälld igen, denna gång av en annan liten vit hund. Konstigt, eftersom jag aldrig bryr mig om andra hundar...





Leo har vi inte sett till sedan i morse. Hans tillstånd är oförändrat. Han ligger under mattes säng och vill inte bli störd. Han åt lite mat i morse men sedan ingenting och då gör inte Iris det heller men hon är liten i maten i vanliga fall också. Man brukar sällan se när Leo dricker vatten men i morse drack han mycket ur två av våra skålar. Det lutar ju mer och mer åt att han har diabetes tyvärr...Får se om matte kan lura i honom lite mat i kväll när Albin, jag och Iris får vårt kvällsgodis...


Iris är ledsen men hon kommer inte avstå sitt kvällsgodis. Det tror inte jag i alla fall..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar