"Twingly statistik"

onsdag 16 december 2020

Promenader...DHL...

 


Så skönt att det inte har regnat idag.....







Robban är ledig idag. Han tog Albin med sig och åkte iväg för att hjälpa Lenas yngsta dotter att få hem några möbler som hon hade köpt. De skulle levereras igår av DHL men de kom aldrig. Robban ringde dit och fick till svar att de både hade ringt och skickat sms men det stämde inte alls. Dottern hade varken fått något samtal eller sms. Robban kollade så att de hade rätt nummer och det hade de. De tänkte köra ut möblerna idag i stället men dottern jobbar hela dagen så Robban sa till dem att han åker och hämtar godset själv på terminalen i Eskilstuna. Han lånade ett släp och Lena följde med för att hjälpa till att bära. Nu är möblerna på plats i hennes lägenhet....








Matte och jag fick ta långpromenaden själva....Lång bilkö vid coronabussen idag igen..



Matte var tvungen att köpa grädde till middagen. Det blev köttbullar, potatis, gräddsås, grönsaker och lingonsylt...Albin och jag fick några köttbullar i vår kvällsmat...Så gott!




Vi gick vidare till Coop. Matte skulle hämta ut en försändelse...





Vi tog en längre promenad vid 16.30-tiden innan Robban skulle åka hem. Han är trött och helt slut i kroppen...Igår satt han vak hos en patient hela arbetspasset, 07.00-15.30. Lite kämpigt..

I morgon har han tagit ut en semesterdag. Han ska åka till Stockholm i ett ärende...





Jag väntar på att vi ska få öppna våra julkalendrar. Iris är för rolig. Hon kan ligga och sova i rummet intill men när hon hör att matte tar fram våra julkalendrar kommer hon snabbt springande. Hon vet att matte har tagit fram ett par godisbitar till henne också...Visst, jag gillar godis jag också men jag äter åtminstone maten jag blir serverad men det gör inte kräsna Iris som matte fortfarande måste mata emellanåt....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar