"Twingly statistik"

tisdag 15 december 2020

Promenader....regn....Adaptil...

 


Det blev en något senare morgonrunda i morse....Oj, det var en stor rottweiler. Honom har jag inte sett förut. Han verkar intresserad av mig i alla fall....







Ute på långpromenaden innan Robban ska åka till jobbet och där verkar det vara rena kaoset. De har fått göra om tvåbäddsalar till 4-bädds på avdelningen för att få plats med alla svårt sjuka patienter













Albin är duktig när det gäller ögonkontakt...



Nu prasslar det i buskaget igen. Undrar om det är katten som brukar vara där ibland?



Idag har vi sett lite fler hundar igen men det var innan det började att regna...




Vi låter en stor svart hund passera förbi innan vi fortsätter...







Matte tog en längre promenad med mig vid tvåtiden. Nu regnade det igen...."suck"



Albin känner nog att pälstussarna är från mig..



Han spanar in en mindre hund som går framför dem...





Matte satte in en Adaptil doftavgivare i en väggkontakt i vardagsrummet igår och det för att jag lättare ska känna mig trygg och kunna koppla av nu under smällaremånaden och då främst runt nyår förstås. 

Matte tycker att den är effektiv sedan tidigare erfarenhet. Doftavgivaren innehåller hundens lugnande feromon och är samma feromoner som tiken sprider till sina ungar vid digivning. Adaptil finns även som spray och halsband...Doftavgivaren täcker cirka 50-70 kvm och räcker i 30 dagar...


Nu märker hon att lättstressade Albin gärna lägger sig i närheten av doftavgivaren och kopplar av. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar