"Twingly statistik"

lördag 17 juli 2021

Lång o dubbla morgonrundor.....bra luktsinne...bilar



Morgonrundan blev en längre promenad för mig för matte ville passa på innan det blev för varmt ute.....



Måste jag gå den här långa vägen redan?




Strax efter att vi hade kommit hem kom Robban för att ta morgonrundan med Albin. Han tog med sig mig också och det var väl tur för nu fick jag använda mitt utmärkta luktsinne.



Igår var det någon som hade snott handduk, glassbyttan som vi dricker vatten ur, bajspåsar och en blöt trasa som matte torkar bort fågelskit med, vilket ofta hamnar på elrullstolen när den står intill husväggen. Begriper inte vad det är för störd människa som roar sig med att göra om det här om och om igen? Hur som helst. När vi gick rundan fick jag upp vittring, stack ifrån Robban och in i ett buskage och där låg grejerna. Det var två huslängor ifrån vårt hus....Jag fick förstås beröm av Robban och även av matte när vi kom hem...







Matte och jag var ute en stund och kollade på de fina bilarna. Det här är bara en bråkdel av dem. Vi stannade inte så länge på grund av värmen, som varken matte eller jag mår bra av. Matte ser dem ju från köksfönstret. Det kommer fortfarande jänkare..och motorcyklar...Robban ringde för en stund sedan. Han har verkligen fått svettas vid stekbordet, för att inte tala om Lenas thailändska svägerska Wilai. Från tidig morgon har hon gjort räksmörgåsar i parti och minut. Dessutom fick de beställningar på lyxlandgångar, ett recept som ursprungligen kommer från matte men som Wilai har vidareutvecklat lite. Huvudingrediensen är räkor på dem också....






Det har inte varit mycket till promenader för Albin idag. Matte ska ta honom på en längre promenad i kväll...




Det går ju bra att ligga ner och äta också när man inte orkar stå upp.....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar