"Twingly statistik"

onsdag 14 juli 2021

Stekhet balkong...fjäril....klåfingrighet...blixt

 


Albin är sur och besviken över att han inte får ligga ute på den stekheta balkongen. Han har legat och tryckt bakom fåtöljen större delen av dagen....



...själv föredrar jag stenplattorna som är svalare








Då klockan var strax efter tio hade Albin och jag redan tagit våra promenader. Robban tog morgonrundan med oss innan han skulle ställa sig vid stekbordet. Låter ju skönt i den här värmen..




...men det var varmt redan då, 25 grader





Intressant doft?









Jag var ju väldigt tveksam ifall jag skulle gå ut överhuvudtaget men blev ju tvungen...



Alltså, vi var tydligen ensamma ute. Inte en själ syntes till någonstans. Jo, en gul fjäril cirklade runt mig en lång stund..Vi har sett många fjärilar de senaste dagarna...




Matte läste i boken "Djurens språk" att fjärilens budskap är  "Min gåva till dig är att kreativt gestalta det du vill att andra ska se", 
"sluta fundera - gör något kreativt av dina drömmar"






Det finns faktiskt riktigt klåfingriga människor. Matte brukar låta flaskan med vatten ligga kvar i korgen när elrullstolen står här utanför. I förrgår var det någon som snodde den. Igår tog matte med sig en ny flaska samt en gammal glassförpackning som Albin och jag kan dricka ur. När hon kom ut efter åskovädret igår kväll för att ta en längre promenad med Albin var både flaskan och glassbyttan försvunnen. Dessutom hade de snott en liten frottéhandduk som låg i fickan bakom stolen. Matte använder den för att torka av rullstolen när det har regnat. Vem fasiken vill ha pissljummet kranvatten som har legat ute i flera timmar i den här värmen? "suck"

Idag tog matte med sig flaskan in, för hon har inte några flera kvar, eftersom hon aldrig eller åtminstone mycket sällan köper dricka. En glassbytta och en handduk ligger kvar där ute. Får se om de gör det när vi kommer ut igen?

Matte orkar inte böka ut och in med elrullstolen i den trånga farstun och hissen efter varje gång vi har varit ute.






Albin blev så glad när han fick komma ut på balkongen när han skulle äta sin kvällsmat. Det är 31 grader men solen gassar inte längre........






Iris har sovit mest hela dagen......







Albin var ute efter det gräsliga åskovädret igår kväll. Blixten slog ner i en av de höga masterna vid fotbollsplanen här intill. Snacka om att det smällde högt. Jag fick panik. Till och med Albin blev rädd, så han var lite osäker och reagerade på alla ljud under promenaden. Jag gick bara utanför huset och kissade. Matte tvingade mig att göra det fast jag stretade emot allt jag kunde....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar