"Twingly statistik"

tisdag 20 juli 2021

Promenader....ljud.....

 



Albin är helt fascinerad av den stora åkgräsklipparen som åker runt på fotbollsplanen...Förstår inte hans intresse för alla arbetsfordon som för sådant oväsen? Jag gillar dem inte alls...




Han är inte lika förtjust i de högljudda grabbarna som busar runt på skolgården








Det är varmt idag också men blåsten svalkar en del. Skönt!




Och här ligger jag utanför apoteket medan matte är inne och hämtar ut sin astmamedicin. De har ställt en stor blomurna precis där matte brukar sätta fast mig. Skönt med skugga i alla fall... Jag slapp följa med till postombudet  på Coop som matte också skulle till och det är jag tacksam över. Jag fick gå hem till Albin....








Iris vill tydligen inte att matte ska köra ut elrullstolen..När matte ber henne att flytta på sig, så låtsas hon inte höra...





Det är tisdag så matte köpte jordgubbar, ägg och honung av torgtanten. Tyvärr hade hon ingen färskpotatis idag...Det matte mest behövde...






För övrigt har matte mest suttit vid datorn idag...






Nu ska vi strax gå ut på en varsin längre promenad. Jag lär väl få leta efter kantareller igen, så jag får använda nosen och hjärnan en stund..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar