"Twingly statistik"

onsdag 28 juli 2021

Långpromenader....lekhumör....hamburgare...

 


I morse fick Albin sin långpromenad med matte redan klockan nio medan det ännu var fräsch luft ute efter nattens regn....Robban kom hit och tog morgonrundorna med oss innan han skulle jobba...



Lite fräscht gräs går alltid ner...




Något mysko ljud hörs från buskaget...



På hemväg....






Och så var det min tur...Både matte och jag var ganska så trötta. Jag höll matte vaken halva natten för jag hörde att det åskade på långt håll...Framåt småtimmarna somnade vi i alla fall, åtminstone jag...



Och där håller de på att röja bort en massa buskar. Det var ett himla oväsen på den där maskinen...





De boende på demensboendet vinkar till oss igen...




Jaha, nu är det bäst att se sig för när vi ska över vägen. Bilisterna tar ingen hänsyn alls vid det här övergångsstället...




Nu har väl matte ändå tagit fel väg. Här brukar vi aldrig gå....




Till slut kom vi till Ica. Matte skulle hämta ut ett paket...










Albin har varit på lekhumör idag och då flyttar han både på matta och möbler. Matte orkar ju inte återställa allt så hon får vänta tills Robban kommer i morgon bitti...Det märks att Albin mår så mycket bättre när det inte är lika varmt som det har varit den senaste tiden...och vem gör inte det?



Robban berättade att det finns en hundägare som ofta kommer till caféet med sina två små hundar och köper hamburgare. Hon beställer alltid en extra hamburgare som Robban får dela i små bitar och lägga på ett varsitt fat till de två hundarna. 

Varför har inte matte kommit på den idén kan man undra? Jag vet precis vilka hundar det är. De skäller alltid på mig, ja inte bara på mig utan på allt och alla. Tror att de är stans skälligaste hundar till och med, för de för alltid ett himla liv...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar