"Twingly statistik"

måndag 19 juli 2021

Tumör....fällning av päls...retsticka

 


Klockan åtta i morse åkte vi till djurkliniken i Arboga för Albins specialfoder hade tagit slut. Innan dess tog Robban morgonrundan med oss och käkade frukost medan Albin och jag fick vänta med frukosten tills vi kom hem. Alltså, inget kul alls eftersom jag var så hungrig. Robban var tvungen att vara tillbaka senaste nio och ta hand om caféet, eftersom Lena skulle iväg på återbesök hos läkaren på Västerås sjukhus. Hennes pappa skjutsade henne eftersom hennes bror har börjat jobba igen efter semestern. Brännskadan läker bra utom runt  handleden.




Varje gång vi kommer till djurkliniken vill komma ut och undersöka vilka som har varit där....Fick sedan höra att matte har beställt tid hos veterinären till Albin. Han har en tumör på ögonlocket som spolades ren i mars förra året. Den går inte att operera bort. Nu har den börjat växa igen och måste troligen spolas igen. Dessutom rinner tjock gegga ur det andra ögat sedan ett par dagar tillbaka. Matte baddar med koksaltlösning. Kliniken har bara en veterinär under sommaren, så Albin fick tid den 23 augusti då hela manskapet är på plats. Samtidigt bestämde matte att både Albin och jag skulle klippa klorna då. Albin behöver lugnande med det räcker med en godisbit till mig....








Det hördes ett himla tutande och matte och Albin upptäckte sedan att räddningstjänsten var vid ishallen...Vet inte vad som hade hänt?





Albin var tvungen att bli av med lite päls. Här får han syn på en pytteliten hund som snabbt kilade förbi...




Långt där borta går en hund. Det är absolut inget fel på hans syn i alla fall







Väntar på matte som är inne på apoteket för att hämta ut en av sina astmamediciner. Då fanns den inte på lager men kommer i morgon



Jag blev också av med lite päls, men jag fäller inte i närheten av vad Albin gör 









Alltså, det här är världens retsticka. När hon såg att matte skulle köra in elrullstolen la hon sig provokativt mitt framför och skulle inte flytta på sig. Matte fick snällt kliva ur, krångla sig förbi den trånga dörröppningen och lyfta bort katten...och det var ju inte första gången...





Nu har matte beställt en ny skrivare. Hon köpte en likadan som hon har, eftersom Robban nyligen köpte bläckpatroner till den. De är inte gratis precis. Matte begriper inte varför det måste vara olika bläckpatroner till olika modeller? Ungefär som när det gäller dammsugare och deras påsar...Det skulle ta en vecka innan den kommer...





Snart är det dags för oss att ta kvällspromenaden. Matte tänkte att jag ska få leta efter kantareller igen. Det har jag ingenting emot, eftersom jag troligen får köttbullar som belöning igen...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar