"Twingly statistik"

torsdag 22 juli 2021

Varmt....olydig....händelselös dag

 


Här är det åtminstone lite svalare. Golvfläkten blåser i rumpan på mig. Skönt! Det är 28 grader och säkert ännu varmare i solen, så vi får vänta med längre promenader tills i kväll....



Vi fick pasta och köttbullar i kvällsmaten. Så gott!







I morse var jag riktigt olydig. Matte måste ju köra ut elrullstolen först innan vi kan följa med ut. Vi stannar inne tills hon kommer in och hämtar någon av oss. När matte öppnade dörren och körde ut elrullstolen, så sprang jag förbi och ner för trappan till porten och Albin följde efter. Albin sprang direkt upp till henne när hon ropade på oss, men det gjorde inte jag. Matte fick gå ner och koppla mig för att få in mig i lägenheten igen. Matte körde ut och kom sedan in och hämtade mig. Hon trodde att jag var nödig och hade svårt att hålla mig, eftersom jag hade så bråttom ut. Annars brukar ju Albin alltid få gå först, eftersom han alltid gör ifrån sig vid den tiden. När jag kom ut glömde jag helt bort vad jag skulle göra, för det fanns så mycket annat att kolla på. Det tog "evigheter" innan jag satte mig, vilket matte inte tyckte var så snällt mot Albin. Hon visste ju att han behövde komma ut och det fick han ju till slut. Mycket riktigt, han rusade till första bästa gräsmatta för att göra ifrån sig....





Lite gräs fick han i sig också...




.....och så det vanliga gäspandet




....ett par vilopauser blev det också



Idag har vi inte sett till så många hundar men Albin fick syn på den grå storpudeln på långt avstånd




Det har egentligen inte hänt någonting idag. Matte har inte gjort många knop, mer än att hon körde den obligatoriska dagliga  dammsugningen förstås och då har jag fullt sjå med att vakta mina mjukisdjur...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar