"Twingly statistik"

tisdag 27 juli 2021

Schnauzer...kvavt...åskoväder....bär....

 


Albin är ute på sin förmiddagspromenad. Han var riktigt duktig vid möte med en dvärgschnauzer som hade lite åsikter om honom...Matte var rädd att hundägaren, en äldre dam inte skulle kunna hålla hunden eller att den skulle dra omkull henne....Vi brukar möta det hundekipaget varje dag och matte är rädd för att det händer en olycka en vacker dag....Schnauzer, oavsett storlek behöver en fast hand och rätt stimulans dagligen och matte tror inte att denna hund får det...Det är förövrigt en mycket trevlig ras om den kommer till rätt ägare...



Det är mycket kvavt och varmt ute, så matte fick korta av promenaden något...





....sedan var det förstås min tur men vi tog bara en kortare promenad. Jag kände att oväder var på gång och ville bara hem





Matte hann bara ut med Albin vid 13.30-tiden då helvetet satte igång. Albin blev skärrad då åskan mullrade högt precis ovanför dem. De hann precis hem innan ösregnet kom.....





Jag hade gömt mig inne i duschrummet. Jag drog ändå en suck av lättnad när matte och Albin kom. Det är inte kul att vara ensam hemma när det är åskoväder på gång. Jag räknar inte Iris som sällskap för hon låg bara och sov. Hon reagerar banne mig inte på någonting...






Matte köpte jordgubbar och blåbär på torget. Jordgubbarna hade kommit från Blekinge i morse. Matte säger att de är jättegoda...





Ovädret har tydligen dragit härifrån, så då kan jag sova en stund efter kvällsmaten och innan kvällspromenaden, som lär bli längre än vanligt. Jag har ju knappt varit ute idag pga av åskan...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar