"Twingly statistik"

onsdag 11 september 2019

Hundmöten....gräshoppa....bandage...positivt besked




Idag har vi gått två långpromenader förutom korta rastrundor..Det har varit jätteskönt väder även om det blåste upp ordentligt nu på eftermiddagen. Ett tag såg det riktigt mörkt ut men solen återvände..




Robban tog oss åt sidan när vi mötte en amstaff. Ägaren hade fullt sjå med att hålla hunden. Varken Albin eller jag var speciellt intresserade utan koncentrerade oss på annat.. Precis när de hade passerat förbi kommer en karl cyklande i full fart med två superstressade dvärghundar, vars små ben knappt kunde hinna med hans framfart...Det gick så fort så matte hann inte reagera men det gjorde amstaffen när de  kom ikapp den. Det blev lite kaos kan man lugnt säga...Ansvarslöst att cykla så fort med så små hundar verkligen...


Lite gräsätande idag också...



Mycket intressanta dofter




...och här väntar vi medan matte ska köpa frukt och grönsaker



Vi väntar in matte som fick ta en omväg för att komma upp på trottoaren








En vilsen gräshoppa mötte vi på gångvägen




Inte alls ovanligt att jag går en bit framför Robban och Albin drar benen sakta efter sig bakom honom....








Robban bandagerade min armbåge då jag inte kan låta bli att slicka på liggsåret. Får jag något godis nu?




Jo, jag fick ett hundkex. Så gott!







Matte fick ett positivt besked idag. Det kommer att installeras fjärrstyrning av entrédörren och hissdörrarna så hon lättare kan ta sig ut och in i hissen med elrullstolen. Matte pratade med företaget som ska utföra det och det kommer att ske i slutet av nästa vecka.







Upptäckte att Albin hade min favoritnalle och det gillade jag inte. Han brukar ju aldrig leka med några mjukisdjur så nu ska han väl retas. Jag gick bara fram och tog ifrån honom den. Albin har respekt för mig så han vågar inte säga emot...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar