"Twingly statistik"

måndag 9 september 2019

Många promenader...regndis...Iris...





Idag har matte inte hunnit med mycket mer än att vara ute med oss. Tre långpromenader var har Albin och jag fått. Mina något kortare än Albins och det är jag tacksam för...




Regnet öste ner i natt så matte hade fullt sjå med att köra mellan vattenpölarna när hon var ute med mig. Jag hatar att bli blöt om tassarna....Vi har ändå haft tur med vädret för regnet har hängt i luften hela dagen men det kom bara några enstaka droppar....



Bra utsiktsplats









Idag har Albin mest varit intresserad av att undersöka en massa dofter




Han söker ofta ögonkontakt med matte. Det kan man inte påstå att jag gör när vi är ute



Fortfarande duktig vid hundmöten...




...och en hejare på att sprätta som också är viktigt för honom







En förskoleklass passerade förbi oss. "Får vi klappa hunden"? Tack o lov säger matte alltid nej för jag tycker inte om det. Jag har lite svårt för mindre barn som kommer i grupp...




Usch, ett mopedgäng. Vi väntar tills de har åkt iväg...




Matte sa att hon bara skulle gå in och köpa paprika och sedan kommer hon ut med en hel kasse med varor...Ja, jag fick ju vila en stund i alla fall...










Så intressant...




....och så äter vi lite gräs










Matte höll på att slå sig halvt fördärvad när hon snavade på katten och det är ju inte första gången. Iris har en tendens att ofta ligga på golvet och värst är det när hon ligger direkt på parketten och det är lite skumt här inne för då smälter hon in med golvet....






Robban ringde tidigare. Han har snurrat runt på smala vägar ute på vischan i Västergötland hela dagen sedan tidiga morgonen. Han sa att han var tvungen att både använda hjärncellerna och hålla tungan rätt i mun för att hålla det stora ekipaget på vägarna. Det enda han har sett är kor, får, hästar och skogar. Han har hämtat last, mest vitvaror  på de mest avlägsna platser och förhoppningsvis är han på väg mot Örebro nu. Han är ledig i morgon och på onsdag och det kan nog behövas efter en sådan här körning även om han har stor körvana....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar