"Twingly statistik"

söndag 8 september 2019

Lufttryck...långpromenad...vakthund...omväxlande väder




Vi är påklädda för långpromenad men fick vänta en bra stund för matte kom på att Robban var tvungen att kolla lufttrycket på hennes elrullstol.



Det var för lite luft i däcken men lufttryckskompressorn dånade så högt när Robban satte igång den så Albin blev skraj



...men nyfikna Iris är inte rädd utan ska förstås fram och kolla







Robban ville kolla en stund på knattelagen som spelade fotboll



Jag tröttnade ganska fort





Det har varit riktigt skönt väder och riktigt varmt i solen....




Albin kollar efter om schäfern ligger ute i sin trädgård men han fick tji. Ingen hund där...




Efter långpromenaden tog Robban Albin med sig och åkte och fikade hos Lena.....








....medan matte dammsög


...för att sedan ta sig en tupplur men den blev inte långvarig eftersom jag ilsket började skälla när det dråsade in en massa reklam i brevinkastet. Jag tar min uppgift att vakta huset på allvar..Matte blev väl inte så jätteglad precis...





Robban åkte till jobbet vid 15.30-tiden. Matte hade tänkt ta en långpromenad med Albin vid 18-tiden men en timme innan dess så såg hon att det blev misstänkt mörkt ute så hon bestämde sig för att ta långrundan redan då...


De hann knappt ut förrän himlen öppnade sig och de kom inte långt förrän regnet öste ner. Promenaden avkortades förstås. Båda två var genomdränkta av vatten när de kom hem. Matte tog ut mig så att jag fick kissa. Nu tog det en liten stund eftersom jag inte ville gå i det blöta gräset men till slut blev jag ju tvungen. Sedan fort hem igen...




Matte var blöt ända in på bara kroppen. Hon ställde sig direkt i duschen för att få upp värmen och sedan byta om till rena torra kläder. 




Under tiden hade Iris lagt sig till ro på elrullstolens säte som matte hade hunnit torka torr. Rullstolen stod kvar i hallen för att matte skulle rengöra den och där står den fortfarande med en sovande Iris på...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar