"Twingly statistik"

måndag 30 september 2019

Omväxlande väder....hundmöten...




Som vanligt tog vi en långpromenad på förmiddagen. Det var riktigt skönt väder, vindstilla och solen tittade fram emellanåt..



....det doftade gott också från nyklippta gräsmattor





...och vi såg och mötte ovanligt många hundar


Albin skötte sig exemplariskt hela tiden. Till och med när han fick möte med två hundar på mycket nära avstånd...Så kul att se Albins förändring till en lugnare hund...






Är det något matte avskyr så är det att stryka. Idag var hon dock tvungen. Hon köpte ju ett par gardiner häromdagen som behövdes strykas innan de kunde hängas upp. Problemet var att matte slängde sin strykbräda vid flytten hit. Hon har nu bara en liten bordsstrykbräda eftersom inte många av hennes plagg måste strykas nu för tiden. Nu har matte kämpat med gardinerna. Inte helt lätt att stryka 120 x 240 cm långa gardiner på den lilla brädan så att de blir helt släta men matte är envis även om jag hörde att hon använde hela sitt ordförråd. 



Nu hänger gardinerna där de ska i alla fall och det med Robbans hjälp. 








Vi skulle egentligen tagit en långpromenad nu igen men nu vräker regnet ner så det lär bara bli en kortare kvällsrunda kan jag tänka mig. Helst skulle jag inte gå ut överhuvudtaget om jag fick bestämma....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar