"Twingly statistik"

fredag 27 september 2019

Promenader....ATG....katt med mus....





Morgonpromenad med matte vid åttatiden



När vi närmade oss hemmet så fick jag syn på Robban och Albin. Matte släppte mig när hon såg att det inte var några skolbarn ute så jag fick springa och hälsa på dem...







Långpromenad på förmiddagen som vanligt...




Det såg ut som om Albin stod och sov men han filosoferade väl som vanligt...




....och här väntar vi på matte utanför Coop igen. Hon hade köpt varma handskar hos Engelsons som hon nu hämtade ut. Hon fryser redan om händerna när hon kör elrullstolen när  det blåser kallt så de kan hon behöva när det blir ännu kallare...



...och här väntar vi utanför Torgkiosken på Robban

Robban har inte spelat på hästar och ATG på minst 5-10 år. Nu fick han för sig att köpa en andel på V65. Torgkiosken har kammat hem flera vinster på sina andelsspel den senaste tiden. När kioskägaren ska slå in Robbans uppgifter från idkortet får han till svar att Robban är spärrad och att han ska kontakta kundtjänst. Förvånad ringer han till ATG. Jo, han har blivit spärrad för att han spelar för sällan!?!? Det låter ju inte klokt! ATG spärrar kontot i FYRA ÅR om du spelar för sällan. De fyra åren går ut den 23 oktober men han får inte spela förrän den 3:e november för han måste vänta i tio dagar efter den 23:e men sedan är han välkommen att spela och få ett nytt konto igen. Till och med killen i kundtjänst tyckte att det var en mycket märklig regel.

Vore det inte bättre att spärra personer om man misstänker spelberoende eller om man satsar misstänkt stora summor dagligen? Nej, här spärrar man folk för att de spelar för sällan. Ska man skratta eller gråta? Det här är banne mig landet upp och ner...

Robban berättade det här för kioskägaren senare och han tyckte att det var bra att Robban informerade om detta för han hade inte heller en aning om den regeln. Helt galet, var hans åsikt...








Här står jag utanför biblioteket medan matte är inne och hämtar en bok som hon hade reserverat.

Albin är med Robban och Lena i Eskilstuna där de hade lite ärenden att uträtta...







På den sena promenaden fick Albin syn på en katt som kom rusande....




...och det fick jag också men matte tror att det var vittringen som fick mig att reagera för katten hade en mus i munnen. Jag ville gärna springa efter den men fick förstås inte göra det. Varken Albin eller jag brukar aldrig reagera på katter annars...









Iris som aldrig kan låta bli ett vattenglas..







Vilopaus...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar