"Twingly statistik"

tisdag 24 september 2019

Promenader....toabestyr....Iris...




Vi har tagit de vanliga promenaderna under dagen i jätteskönt väder, +14 grader och sol...

Vi mötte bland annat en stor grupp förskolebarn i cirka treårsåldern. Just då var jag tvungen att utföra mina toabestyr. Titta, hunden bajsar ropar alla barnen och pekar på mig. Ja, och hon skäms ju inte heller, svarade matte...men vad då? Det är väl inget att skämmas över även om Albin aldrig skulle sätta sig vid en folksamling men jag är inte så pryd av mig....



Vi stannade till för att släppa fram en skolklass till sporthallen




Robban fick ett viktigt telefonsamtal så vi väntar på att han ska bli klar med det...



Och här väntar vi på matte utanför Ica som vanligt. Hon handlade ju igår men glömde köpa olivolja som hon använder så gott som dagligen....









Matte halvlåg i soffan då hon behövde vila sig efter tvätt och pajbakning. Iris parkerade sig på hennes mage och jag vilade huvudet mot hennes ben. Samtidigt höll jag ett öga på Iris för man vet aldrig vad hon tar sig till? Kan väl gott erkänna att jag är lite sotis på den katten för hon ska alltid hänga efter matte...



....och apropå Iris så snubblade matte över henne igår kväll igen. Nu gick det bra men en vacker dag så slår hon sig nog halvt fördärvad eftersom Iris ofta ligger på de mest olämpliga ställen. Det var lite skum belysning här inne och katten smälter ju in i golvet....Albin brukar bara trampa på katten om hon ligger i vägen men hon bryr sig inte om det heller...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar