"Twingly statistik"

lördag 7 september 2019

Långpromenad...hundförbud....kantarellsök....





Vi åkte till Köping idag igen för Robban var tvungen att åka till optikern med Lenas glasögon som hade gått sönder. Hon kunde ju inte göra det själv eftersom hon har caféet....

Dessutom skulle matte se om hon kunde hitta en läslampa till  sovrummet men det visade sig inte finnas några lampor alls i hela stan.

Matte har ju haft en golvlampa ståendes intill sängen men av någon märklig anledning hade gängorna i lampfoten helt slitits ner trots att lampan har stått på samma plats och ingen har flyttat den på över två år nu. Lampan var helt vinglig och när matte tog i den så lossnade den från foten. Alltså var det bara att åka till sopstationen med lampan.







Matte och jag tog en långpromenad vid lunchtid. Jag har fått upp vittringen på ett par hundar. Undrar var de är någonstans?



Jo, de är inne på fotbollsplanen och där får inga hundar vara enligt skyltarna. Vi såg minst tre hundar där inne. Det är inte första gången som matte och jag ser det. Varför kan inte hundägare respektera reglerna? Det sitter förbudsskyltar överallt...




En mycket intressant doft som jag inte gärna lämnade...




Idag fick jag träna kantarellsök igen. Lätt som en plätt hittade jag svamparna fast de fanns i mer skogsliknande mark denna gång. Jag struntar helt i svampen men vill gärna ha belöningsgodiset...Matte tycker att jag är jätteduktig...






Albin följde med Robban. Han skulle byta bromsbackar bak på Lenas bil. Det visade sig sedan att bromsoket var trasigt så han fick sätta tillbaka de gamla bromsbackarna igen och vänta på att Lena har beställt hem bromsok.







Robban skickade en bild på deras katt Achmed som trivs i kattkorgen som Robban köpte på Granngården för ett tag sedan..Matte tänkte först köpa en till Leo också men kom att tänka på att det gick ju inte eftersom Iris troligen skulle använda den som toa och kissa i den...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar