"Twingly statistik"

måndag 9 mars 2020

Sol o skönt väder....brandfilt....superfullmåne




I morse började de att sopa trottoarer och gångvägar här. Så himla skönt för det gör ont att gå på gruset....




Underbart fint väder idag, starkt solsken redan i morse




Jag fick syn på Robban och Albin när vi var på hemväg. Full fart fram till dem...








Ute på långpromenad...En schnauzer har åsikter om mig tydligen



Albin och Robban får vänta in mig för jag måste utföra mina toabestyr




Det var länge sedan matte och jag såg en rhodesian ridgeback. Riktigt stilig hund....





Matte är inne och köper grönsaker....





Idag monterade hyresvärden in en brandfilt i städskåpet. Jag lovar att jag hade lite åsikter om att han ringde på dörren...

Nu hade matte redan en som hon har skaffat själv men det är väl bara bra att ha två stycken om det börjar brinna..






Det är fullmåne, en så kallad superfullmåne, vilket betyder att månen är närmare jorden än annars och därför ser den större ut. Allt levande påverkas mer eller mindre av månens faser och nu kan vissa känna sig mycket rastlösa och inte få utlopp för sin energi. Vissa har svårt för att somna, sover oroligt eller är extremt lättväckta. Känsliga personer kan också ha svårt för att tygla sitt humör. Som vanligt vid denna månfas ska man vara extra försiktig i trafiken och det gäller även hantering av tekniska maskiner och eld. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar