"Twingly statistik"

måndag 2 mars 2020

Vårväder....Iris...hundmöten...koppeltvång 1/3-20/8




Det var skönt vårväder ute redan i morse...







Samma procedur varje morgon med Iris. Hon lägger sig demonstrativt framför elrullstolen när matte ska åka ut med den


....och hon flyttar sig inte förrän matte puttar till henne. Vet inte om hon är avundsjuk för att matte går ut med mig men det lutar åt det hållet....






På väg ut på långpromenaden...




Tänk, att så fort solen är framme så dyker en massa hundar upp som man aldrig ser annars. Konstigt!





Där borta kommer också en hund, en vit lurvig sak modell mindre



Albin uppträdde illa när vi fick möte med en kvinna som också åkte elrullstol och hade en liten papillon bredvid sig..Robban tog Albin åt sidan tills de hade passerat förbi..





Det var ett himla liv på byggjobbarna. Undrar vad de sysslar med? De verkar aldrig bli klara med vad det nu är det ska göra...






Du håller väl din hund kopplad nu i skog och mark!


Albin bryr sig inte alls om vilt men det gör jag till mattes förtret. Får jag vittring slår jag dövörat till och koncentrerar mig helt på den intressanta vittringen och drar iväg om jag får chansen.




Mellan 1 mars och 20 augusti ska du hålla din hund under sådan tillsyn att den hindras från att springa lös där det kan finnas vilt, säger lagen.

Det är bara extremt väldresserade hundar som kan få gå lösa under denna tid. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar