"Twingly statistik"

tisdag 8 mars 2016

En vanlig tisdag....



När matte hade laddat maskinerna och kom upp från tvättstugan i morse kom Robban från sitt nattpass så Albin och jag fick gå morgonrundan tillsammans för ovanlighetens skull. Jag fick ju vänta en stund förstås innan matte fick upp Albin som helst ville fortsätta att sova....


Jag trodde att jag hade fått syn på en ekorre men det visade sig bara vara en fågel....





Som vanligt får Albin och Robban vänta på oss














Vi blev jätteglada när Carina plötsligt dök upp. Hon hade väntetid mellan skolkörningarna...



Albin hälsar på Carina




...och så gäspar han stort. Gäspandet har dock avtagit rejält för nu händer det bara ibland. Tidigare gäspade han ständigt och jämt. Han är mycket mer avslappnad nu överhuvudtaget



Jag la mig i soffan bredvid Carina





Leo brydde sig inte ett dyft om Carina utan låg bara och stirrade på matte medan han skrek efter mat och han började  redan en timme innan det var dags för lunch. 





Vi följde med till bussen när det var dags för Carina att jobba igen. Robban hade precis kommit efter ett träningspass hos sjukgymnasten. Idag hade han ordentligt ont i nacken så han blev tvungen att hoppa över ett par övningar.




Albin kollar på bussen på avstånd. Vet inte om han trodde att vi skulle åka med?




Vi tog en promenad längs nya sjöpromenaden i stället. Isen såg rätt tjock ut i viken....Det var strålande fint väder även om det var lite väl blåsigt....



Allt måste undersökas noga



...och massor av spännande dofter finns överallt




...och Albin måste urinmarkera stup i ett. Vet inte hur många gånger han lyfte på benet under promenaden? Matte säger att hon inte har varit med om maken och då har hon haft många hanhundar tidigare och de har inte varit kastrerade som Albin är....



Ingen korv som vanligt....trist









Robban är ute på Muskö och matte ska snart kolla på hockeymatchen Djurgården - Färjestad medan Albin och jag vilar. 



Vi brukar alltid gå kvällsrundan i någon av periodpauserna och det blir väl så i kväll också kan jag tänka mig....


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar