"Twingly statistik"

tisdag 22 mars 2016

Ett år har gått....duktiga Albin..




Idag är det precis ett år sedan matte och Robban hämtade Albin på Arlanda. Jag tycker att året har gått oerhört fort. Jag minns det som igår..

Albin var jätterädd för både mig och katterna när han kom men det gick snart över. Det tog lite längre för honom att acceptera Iris men så är hon också väldigt närgången och mycket envis. Trots att hon fick ett ordentligt tjuvnyp av Albin så blev hon inte rädd. 

Hon har ju blivit ganska så hårt hanterad av tidigare hundar som matte har haft, Yana som aldrig gillade Iris och Sigge som lekte mycket hårdhänt med henne så hon är van. Nu är Albin och hon bästa kompisar. De gillar verkligen varandra. Iris uppträder ju mer som en hund än en katt. Albin brukar försöka leka med henne emellanåt men för det mesta brukar jag avbryta den leken för jag vill ha lugn och ro...

Det är stor skillnad på Albin då och nu. Han är en glad och nyfiken kille. Han är fortfarande lite känslig för yviga gester men annars lugn och väldigt snäll. Jag har förstått att han gillar mig jättemycket och jag gillar honom också även om jag helst hade haft matte för mig själv



Albin på Arlanda. Han kom tillsammans med lilla charmiga Gennie




Gennie får också köttbullar av Robban....
















Matte blev arg på mig idag. Jag fick syn på två ekorrar som lekte och sprang efter varandra. Plötsligt gör jag världens ryck så matte nästan drattade omkull men jag ville ju bara rusa fram till trädet. Istället fick jag en utskällning. Jag vet att jag inte får göra så men glömde helt bort mig eftersom  ekorrarna provocerade mig.....






Vi gick vidare. På idrottsplatsen och i skateparken var det fullt med barn. I bakgrunden kan man se flyktingbarn som hoppar hopprep.....



...och här spelas det fotboll



 ...ja, det var ungar överallt. Det var inget vidare väder för det var snöblandat duggregn men de tycktes ha roligt ändå





Matte har gått separata rastrundor med oss för Robban har jobbat hela dagen. Här har Albin tydligen hittat en mycket intressant doft....




...och här en till




När Albin sprätter, vilket han gör ofta, tar han i för kung och fosterland



Albin var jätteduktig idag sa matte. Först mötte de två hundar, varav den ena ville fram till Albin men Albin stod helt stilla utan att reagera och lät dem passera förbi. Precis efteråt kom en annan hund gåendes bakom honom. Han stod fortfarande lika lugnt och bara tittade. Sedan kom hans hatobjekt nummer ett, Timo. Matte var beredd på ett riktigt utfall men det kom bara ett litet gruff till mattes förvåning. Han följde lugnt med matte som berömde honom för att han var så duktig.....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar