"Twingly statistik"

tisdag 15 mars 2016

Fortsatt risig mage....



Första natten sedan i torsdags som vi har fått sova hela natten, matte och jag. Magen höll sig lugn och det var så himla skönt.

Robban följde med på morgonrundan så Albin och jag gick tillsammans. Det blev lite tidigt för Albin men det kunde inte hjälpas. Robban började jobba lite senare för han skulle till sjukgymnastiken först.


Jag kollar på vad koltrasten pysslar med inne i buskaget



Albin blev också intresserad av fågeln



...men nu har jag fått syn på något mycket mer spännande. En ekorre som rusar upp och ner i trädet





.....medan Albin kollar in den lilla schäfervalpen



Så fort valpen skäller på en annan hund får den sätta sig ner har vi märkt. Vi mötte dem faktiskt i början av rundan och då skällde den på oss. Då fick den också sätta sig och vara tyst tills vi hade passerat....












Det har bara blivit kortare separata promenader för oss idag. Även om magen var lugn i natt så var avföringen lös senare på dagen igen.....



Ett himla oväsen i luften. Det är en helikopter som låter så illa...



Bild från en av Albins promenader..

Han är nog lite fundersam över att jag får gå ut först varje gång för när vi går separata promenader brukar matte alltid ta ut honom först annars. Oftast har jag bråttom ut nu när magen är i olag....

Och matte får lite dåligt samvete nu när Albin inte får några längre promenader men hon vill inte lämna mig ensam för långa stunder åt gången.

Robban jobbar ju ända tills i morgon kväll så han kan ju inte heller gå med Albin.....Ja, ja, det verkar inte gå någon nöd på Albin ändå....





Usch, jag gillar inte alls den här dietkosten men hungrig som jag alltid är har jag inget val eftersom jag inte får något annat.....






Albin får minsann äta god mat. Visst är det bra att jag inte har smittat honom men lite avis blir jag ändå. Fattar inte varför han ligger ner? Så ansträngande är det väl inte att äta? 



Och Iris kan tydligen inte se ett glas med vatten för då måste hon alltid dricka ur det....





...även om hon har svårt att nå ner till vattnet




Iris märker att jag inte mår så bra utan kommer fram och kollar mig emellanåt. Precis när matte skulle ta bilden ville Iris hoppa över till henne i stället. Hon tar alltid chansen att få sitta i mattes knä....

Är jag inte bättre i morgon ska matte ringa till veterinären säger hon så då får vi hoppas att magen har stabiliserats till dess. Matte har alltid sagt att jag har en plåtmage som verkar tåla det mesta. Undrar vad jag har drabbats av egentligen? Kul är det inte.....


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar