"Twingly statistik"

fredag 18 mars 2016

Morgontrött...snö......



Albin var inte speciellt glad när han väcktes klockan sex i morse. Han är ju så morgontrött men nu var han tvungen att gå sin morgonrunda innan matte skulle åka till ögonkliniken. Det är ju så långa köer in till Stockholm så de var tvungna att åka två timmar innan för att vara säkra på att hinna i tid till undersökningen.




Jag var piggare idag nu när magen funkar som den ska igen.....





Albin piggnade till när han kom ut och såg att det snöade. Det tyckte han tydligen var kul men snön smälte direkt och det var väl inte lika roligt....


Vi fick vår frukost och sedan blev jag instängd i sovrummet igen och det hade jag absolut ingenting emot för jag trivs där inne i min sköna bädd....













När matte var klar med undersökningen åkte de och bytte bil innan de fortsatte till optikern med receptet från ögonkliniken. De byter ut mattes glasögon och matte får dem om cirka två veckor. Matte fick till och med välja nya bågar till läsglasögonen. Ett önskemål matte hade så hon blev verkligen glad över att hon fick göra det.


Sedan köpte matte kattmat och Dentastick på.....















När matte och Robban äntligen kom hem igen mötte de Timo i trapphuset


Robban fick till och med en puss av honom















Vi har gått ett par promenader. Det är riktigt kyliga vindar men det snöar inte längre och det är matte mycket tacksam över. Igår hade hon vårjackan på sig. Idag blev det vinterjacka och mössa igen och ändå frös hon...brr 



...hör något mysko ljud



...och Albin hittar hela tiden spännande dofter



Jag tittar på de fina hönsen som spatserar runt i trädgården. Albin är inte intresserad men han har tydligen fått span på något annat....




...fyra vackra hönor




...kan vi gå någon gång?





...men han har aldrig bråttom när han får kuta runt på grässlänterna vid skateparken




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar