"Twingly statistik"

måndag 14 mars 2016

Fortfarande magsjuk....skonkost







Jag kände mig lite bättre i lördags. Magen hade lugnat ned sig efter dietkosten men det var tydligen bara tillfälligt för trots den skonsamma maten som inte är någon höjdare precis så blev jag sämre under söndagen igen...




Vi gick förbi närbutiken igår så att matte kunde köpa lite fler burkar med fiskbullar...Robban tänkte inte på det när han var på ICA där han bland annat köpte två barnmatsburkar morotspuré. Det är tydligen också bra att blanda i skonkosten men inte alls gott tycker jag även om det också slank ner...





Jag har alltså bara gått korta rastrundor de här dagarna... Matte fick gå ut med mig klockan tre i natt igen. En timme senare spydde jag upp massor av galla på sovrumsgolvet. Det bara kom....Det blev inte mycket sömn den här natten heller för sedan var jag tvungen att gå ut strax efter sex igen.......

Matte hade bokat tvättstugan idag i stället för i morgon tisdag för hon ville bli av med all tvätt. Hon hade bäddat rent både hos Albin och mig och så var det ju alla Iris nerpinkade handdukar som vanligt förstås



Morgonen blev lite stressig för matte med tanke på att jag måste ut så ofta, sedan skulle hon gå morgonrundan med Albin och så tvättstugan på det förutom de vanliga morgonsysslorna....









Robban åkte och jobbade tidigt. Han brukar ju bara jobba en dag eller ett dygn per vecka men just denna vecka jobbar han dagtid varje dag plus i morgon natt så han hinner inte hjälpa till med några promenader....


















Både på lördag och söndagmorgon väckte Albin Robban vid niotiden genom att hoppa upp i hans säng. Det är första gången han gör så. Albin som brukar vara så morgontrött själv var tydligen ovanligt pigg för en gångs skull....



















I morse var Albin inte lika pigg....




...och inte jag heller men av en annan orsak





Albin kollar in två änder som tar sig fram på den blöta isen....
















Usch, nu är jag trött igen..Magsjuka tar på krafterna...


Det absolut värsta är ändå att jag inte har fått några kycklingpinnar sedan i torsdags så nu vill jag bli bra! Det är så trist det här....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar