"Twingly statistik"

fredag 11 mars 2016

Magsjuk.....fruktansvärt dygn....




Magsjuk tjej


Usch, igår kväll vid niotiden blev jag plötsligt magsjuk. Det bara rann ur rumpan på mig när vi kom ut. Sedan fick matte gå ut med mig vid midnatt och en timme senare var det dags igen. Det var så jobbigt...

Därefter blev matte tvungen att gå ut med mig varannan timme hela natten fram till strax efter åtta i morse. Då var både matte och jag helt slut så vi somnade till en stund när vi kom in. Matte har inte sovit på hela natten. Hon tycker att det är synd att jag aldrig säger till henne när jag behöver gå ut. I natt pep jag bara lite tyst att det blev jobbigt att hålla sig. Hade matte sovit hade hon aldrig hört det....Överhuvudtaget kan inte matte förstå hur jag kan hålla mig så länge med tanke på den jobbiga rännskitan som jag har...

Vid tiotiden fick jag följa med Robban som skulle gå morgonrundan med Albin men jag var så medtagen så jag var tvungen att sitta och vila en stund emellanåt. Fortfarande var jag lika dålig i magen. Av den anledningen har matte och jag bara gått korta rastrundor under dagen medan Robban har tagit promenaderna med Albin.

La mig en stund på balkongen


...men matte tyckte att det blev lite väl kyligt för mig nu när jag är sjuk så jag la mig innanför balkongdörren i stället










 Albin följde med Robban till närbutiken...



...han är ju inte van att stå ensam där men det gick jättebra




Matte som städade på balkongen fick syn på Albin och Robban när de kom från närbutiken..



Robban hade köpt lite till middagen som han skulle laga.



Det blev pasta med lax, lök, spenat och crème fraîche. Jättegott enligt matte....och det tror jag verkligen










Själv har jag bara fått dietkost idag, ris och fiskbullar både till frukost, lunch och middag. Eftersom jag var döhungrig så slank maten ner lätt som en plätt även om jag inte är så förtjust i ris precis.

Matte har alltid burkfiskbullar hemma i reserv om vi skulle bli magsjuka men det är faktiskt första gången som jag blir det.












Kom nyss in från en runda och magen är fortfarande i olag. Hoppas bara att vi får sova i natt för jag är så trött.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar