"Twingly statistik"

tisdag 17 januari 2017

Dagar i repris....Iris stol




Morgonrunda på isigt och knaggligt underlag....











Den ena dagen är den andra lik. Den senaste tiden har dagarna verkligen gått i repris. På tisdagarna brukar matte tvätta men inte ens det har hon gjort idag utan hon fortsätter att rensa ut ur skåp och lådor. Hon tar tvättstugan i morgon i stället.

Och vi har gått de vanliga promenaderna. Man ser inte till så många hundar nu men jag märker ändå vilka som har varit ute.











Robban och Albin går lite fortare än vad jag gör...





...men självklart måste även Albin kolla upp en del fläckar




Det prasslar mysko inne i skogsdungen. Undrar vad det kan vara?



Det var ett himla liv på fåglarna i trädet där borta...












Det blev en tur till sopcontainrarna och grovsoprummet idag igen. Borta var köksstolarna och det runda rottingbordet med glasskivan som matte hade ställt dit. Bara bra om någon får användning av möblerna sa hon eftersom det inte var något fel på dem.

Men matte har fått ett problem. Hon vill kasta rottingstolen också men samtidigt är det Iris favoritplats så nu är hon i valet och kvalet. Får jag gissa så blir stolen kvar. Fisförnäma Iris får väl alltid som hon vill......












Jag känner igen den bilen. De har en liten JR som brukar skälla på mig och Albin. Det gjorde den tidigare idag när vi skulle gå till Robbans bil...




Albin står och filosoferar för sig själv en stund. Han gör ju det lite då och då....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar