"Twingly statistik"

fredag 6 januari 2017

Smärtsamt...mer snö?





I morse fick till och med jag köldkramp i ena baktassen. Det var -14 grader då. Fy fasiken vad ont det gjorde men Albin är värre drabbad för han får kramp i alla fyra tassarna så han kan inte vara ute i snön så lång stund åt gången. Han får gå ut oftare i stället. 

Albin skulle nog behöva ha skor på sig men det skulle han aldrig acceptera...



Aj, aj...


Jag har inte heller gått någon långpromenad idag på grund av mattes onda knän. Matte har ju alltid haft problem med sina knän och har fått så kallade "väderknän". Hon känner alltså av när det ska komma snö och bli kallare väder. Hon är bombsäker på att mer snö är på väg för smärtan i knäna idag är olidlig.






Vi har i alla fall gått halvlånga promenader. Det var jätteskönt väder på dagen när solen sken...


...fåglarna kvittrade jättehögt och glatt




Jag kände mig lite spänd när vi passerade förbi pulkabacken




.....för jag var rädd att de skulle åka på mig. De kom i en väldans fart




...där kommer en hund som jag inte känner igen



...men där går den snygga schäfern. För övrigt har vi inte sett till många hundar idag. Det har i stort sett varit väldigt folktomt ute. Märkligt!












Stackarn kan knappt gå.....



...men han vill gärna fram och nosa på spännande dofter ändå












Matte bakade fröknäcke som hon höll på att glömma bort i ugnen men de blev tydligen goda. Hon tog det hon hade hemma, majsmjöl, sesamfrön, linfrön, chiafrön, rapsolja och vatten. Nyttigt och glutenfritt.









Robban skulle jobba idag och åkte tidigt från Köping. Han skulle till Åkersberga för att lossa. När han kommer till Västerås får han besked om att maskinerna har frusit sönder i Åkersberga så han fick vända och åka hem igen. Får se om det funkar i morgon för han ska jobba då också?


Robban på väg mot Stockholm i morse









Vi har precis tagit en kort rastrunda och ätit kvällsmat så nu är det dags för en tupplur igen...






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar