"Twingly statistik"

söndag 1 januari 2017

Hatar smällandet....på helspänn




Usch, vilket jobbigt dygn! Jag hatar allt smällande. Den elastiska bindan som matte lindade runt mig igår hade en viss lugnande inverkan. Jag slumrade till mellan smällarna men jobbigt var det för jag var på helspänn och skakade mest hela tiden för övrigt...Jag höll mig från klockan halvtre igår eftermiddag tills åtta i morse då jag med viss tvekan gick ut.

Marken var då täckt överallt med rester från alla fyrverkerier och raketer. Så himla trist.....



Vart än matte har gått idag så har följt tätt efter henne. Till och med när hon dammsög och torkade golven. 





Och när hon satt vid datorn låg jag under skrivbordet för jag ville vara nära matte ifall det skulle smälla igen.......














Det har varit underbart skönt väder. Vi tog en längre promenad vid lunchtid men jag gick på helspänn hela tiden...





Dessutom använde matte furminatorn på mig. Jag fäller massor just nu och inte blir det ju bättre av stressen...




...fåglarna måste väl också bli rädda när det smäller?



Vi hann inte mer än hem förrän helvetet brakade loss igen




Vid tretiden sa matte att jag var tvungen att gå ut och kissa innan det blev mörkt för då visste hon att jag inte tänkte gå någonstans. Jag vägrade men när matte sa att vi bara skulle gå runt huset så följde jag mycket motvilligt med. Jag lovar att jag pinkade fort och satte sedan fart mot källardörren och in i tryggheten igen....








Katterna tycks inte bry sig ett skvatt om alla smällar och oljud utan har busat och sovit som vanligt











Robban har skickat ett par bilder på Albin som har haft det lugnare i Kungsör...



Nyårsafton, nyårsmiddag hos Lenas föräldrar. Albin är kopplad för Robban var rädd att han skulle urinmarkera där inne





Promenad idag i Kungsör


Det har inte varit mycket smällande där förutom vid tolvslaget. Albin blev lite orolig men kunde snabbt koppla av....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar