"Twingly statistik"

måndag 2 januari 2017

Pyttelite snö...fäller....ilsken tik




Jag är helt slut efter nyårshelgen. Det har varit lugnt idag men jag kan inte koppla av helt för rätt som det är sätter väl smällandet igång igen. Jag har inte varit ute efter klockan tre de senaste dygnen för jag vill inte gå ut i mörkret. Då är det störst risk för att det ska smälla har jag märkt.









Matte tog tvättstugan i morse i stället för i morgon tisdag för alla Iris handdukar, 21 st var nerpinkade så förrådet var slut. Dessutom hade hon pinkat på min lilla bädd som matte gjorde i ordning i badrummet och som jag kunde ligga på när det smällde som värst nu i nyår. Alltså, den katten är bara för mycket. Tur för Iris att hon är så trevlig för övrigt för annars hade nog matte tröttnat för länge sedan.....


Men matte blev riktigt irriterad när hon kom ner till tvättstugan eftersom det första hon fick göra var att göra rent maskinerna och städa i rummet. Det har flyttat in slarviga hyresgäster i huset som inte gör rent efter sig. Verkligen trist....






Vi tog en längre promenad på förmiddagen...Skönt väder men det var lite kallare idag, -2 grader..




 Jag är fortfarande på helspänn och reagerar på varje ljud jag hör




Oj, här var det lite snö även om det bara var pyttelite....



Där kommer den snygga långhåriga schäfern.. Han verkar riktigt trevlig också



Fick en omgång med furminatorn idag igen. Det blir nog varje dag med tanke på hur mycket hår som lossnar



Har hittat en mycket intressant doft som jag hade svårt att slita mig ifrån




...men herregud så schäferblandisen låter. Det är inte bara hundar som hon får utbrott mot utan även på människor. Två karlar kommer gåendes mot dem och tiken blir helt "tokig". Inte undra på att matte inte vill möta henne i trånga källargången. När matte var i tvättstugan så hörde hon när tiken skulle ut på morgonrundan, ja, inte bara matte utan det måste hela huset ha gjort och det var ju inte första gången. Vi tycker i alla fall synd om tiken både matte och jag för hon kan inte alls må bra....Jo, de är anmälda men det har inte lett till någonting.....suck




Begriper inte varför kommunen har tagit bort staketet längs hela långsidan på idrottsplatsen? Det var så bra med inhägnat för hundar brukar leka eller träna där.....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar