"Twingly statistik"

måndag 9 januari 2017

Töar.....snöröjning...




Idag har det töat, + 2 grader och det är ju himla tråkigt med tanke på att det blir så smutsigt överallt men här är snön fortfarande vit i alla fall....



Spännande dofter döljer sig under snön....



Varje snöhög som Albin passerar måste han upp på




...och han är värre än mig när det gäller att hitta dofter som noga måste undersökas




Det finns ju många hundar i området så det finns gott om intressanta lukter



Här tittar han långt efter en chow chow och en liten trasselsudd till hund som går längre fram på gångvägen













Ska jag klättra över? Nej, jag avstår nog...




Vi gick till pendeltågsstationen och hämtade en liten bunt Metro. Bra att lägga på hallgolvet nu när det är så sörjigt och sandigt




Hur plogar de egentligen? Värsta snöhögen mitt på övergångsstället. Ska vi behöva gå mitt på vägen bland bussar och bilar för att ta oss hem?

Ja, inte var det bättre längre upp på vägen. Matte skulle posta ett brev tidigare idag. Då är det en jättestor snövall framför brevlådan så att man inte kan nå den. Trottoarerna ska vi inte tala om....











Nu är det snart dags för kvällsmaten. Som jag har väntat...och det har tydligen Leo också gjort...Han ser lite förgrymmad ut. Det är väl bara en tidsfråga innan han böjar gapa...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar