"Twingly statistik"

tisdag 31 januari 2017

Flytt....oro....


Nu vet jag varför matte har rensat ut så mycket här hemma. Vi ska flytta och nu står det kartonger överallt. Iris är nyfiken och tycker bara att det är kul medan Leo och Albin verkar mer oroliga över förändringarna. Jag är ju cool och tar det med ro även om jag blev sur nu när min favotitsoffa har försvunnit 




Matte gjorde sig av med båda sofforna idag. Skinnsoffan var sönderriven av katterna, mest av Iris och tygsoffan var alltför obekväm enligt matte fast både jag och Robban gillar den. Hon anlitade Nynäs möbelförmedling som utför bortforsling av möbler till SRV återvinning. Båda sofforna var supertunga och otympliga och matte tycker nu att det är jätteskönt att ha blivit av med dem. Det tycker inte jag....


















Iris tycker att det är kul med alla kartonger. Matte har packat alla kartonger själv och det är en hel del medan Robban har fått skruva isär möbler och ta tag i tyngre grejer. Nu är det dags för Robban att jobba igen så han åker i morgon. Matte får fortsätta med förberedelserna inför flytten men det mesta är klart...



...och hon undrar nog varför hallmöbeln har hamnat  i rummet i stället. Allt nytt måste undersökas enligt Iris














Vi har förstås gått våra vanliga promenader. Grått men varmt idag igen. En och annan snöhög finns kvar...




Två små hundar gick framför oss. Den ena gick mer baklänges än framåt. Den var väl orolig och ville hålla koll på oss....




Robban och Albin väntar på mig....



Ibland vill jag också sprätta med bakbenen men jag är inte lika duktig som Albin på det men eftersom han sprätter stup i ett så har han ju mer träning på det....





Ett stopp vid närbutiken blev det idag också




...kommer inte Robban snart?




...lika bra att stretcha lite under tiden





Albin lyssnar till fågelsång. Känns som rena vårvädret ute





...och de två små taxarna leker på idrottsplatsen. De skäller av glädje och så högt så att man hör dem på långt håll




.....det här måste jag undersöka noga




...och så en stunds filosoferande















...och vart ska Robban?




Äsch, han måste bara byta p-plats men Albin blir orolig. Han vill inte att Robban ska åka iväg utan att han får följa med....














Matte har tagit en paus från flyttbestyren. Det är hockeymatch på TV, Djurgården - HV71 och efter en period står det fortfarande 0 - 0....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar