"Twingly statistik"

torsdag 5 januari 2017

Snö...köldkramp....




Nu vill jag gå hem och äta frukost.....




Jo, vi gick hem men först skulle Albin ut innan jag fick äta och det hade jag inte räknat med. Jag brukar ju gå morgonrundan och äta innan han ska ut men nu ville matte gå med honom medan hon hade ytterkläderna på sig....




Albin hade stora bekymmer med att kunna bajsa i snön trots att han slapp ha täcket på sig. Äntligen hittade han några grässtrån....




...och så fick han köldkramp förstås




....så han fick svårt att gå













Matte och jag tog en långpromenad i det sköna vädret, -8 grader och sol



Hör att det prasslar mysko bakom staketet




Jag har hittat något mycket intressant här....









Matte stannade till vid närbutiken för att köpa lite frukt




Äntligen kommer hon....





Matte blev sugen på fruktsallad. Tror att hon har ätit det varenda dag nu den senaste tiden.. Det är bra att få i sig lite vitaminer säger hon...













Vad är det som låter? undrar Albin men det kommer från  helrenoveringen av villan på andra sidan vägen




Albin har bara fått kortare promenader idag för han har haft stora problem med köldkramp. Matte har försökt gå på plogade gångvägar men de är så isiga och knaggliga så där är svårt att gå även med broddar på kängorna





Han vill ju så gärna busa lite i snön men får så ont i tassarna....









Matte ska väl kolla på hockeymatchen Djurgården - Linköping kan jag tänka mig så vi får väl gå kvällsrundan i periodpauserna. Albin i första och jag i den andra som vanligt...









Det är inte varje dag som Albin ligger i soffan. Det är faktiskt mer än sällsynt....




...men så har Leo snott hans bädd också och honom vågar nog inte Albin störa någon mer gång


Iris har hållit sig ovanligt lugn idag. Hon har mest legat i mattes säng och sovit....



...ja, det är skönt med en tupplur











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar