"Twingly statistik"

måndag 23 januari 2017

Måndag igen....





Det har varit underbart skönt väder hela dagen. Solen skiner så starkt...




Kollar in ett par "gubbar". Vet inte riktigt vad de pysslar med? Ska fiska kanske...




Klockan hade passerat nio när matte tyckte att det var dags för Albin att gå sin morgonrunda....




....men det tyckte tydligen inte han




Till slut kom han ut ändå. Han fick gå samma runda som jag brukar ta på morgnarna...











När morgonbestyren var avklarade så tog matte bussen in till centrum för att uträtta några ärenden. Bland annat så köpte hon den slemlösande hostmedicinen. Tack för det, då kan jag kanske få sova på nätterna i stället för att lyssna till mattes irriterande hosta.....










När hon kom hem gick vi ut på våra promenader. Först Albin och sedan jag....



Pendeltåget är på ingång...



...och så måste han kolla in vad det är för hund som går där borta. Jaså, bara en liten pudel



Här tittar han på en närgången duva




Dags att stretcha igen




....den stora eken måste undersökas noggrant






Så här ser jag ut när jag inte vill gå någon promenad utan vill hem till lunchen i stället. Den blev ju försenad idag efter mattes centrumbesök. Jag försöker alltså få matte att bara gå runt huset så jag kan kissa på gräsmattan men hon drog iväg med mig som vanligt förstås....




Hör något mysko ljud inifrån skogsdungen




Många hundar passerar dagligen förbi skateparken





 ...och så var vi vid småbåtshamnen igen. Nää, nu vill jag gå hem












Vi väntar på kvällsmaten. Åtminstone gör jag det....Matte säger att jag är ett matvrak. Förstår inte varför?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar