"Twingly statistik"

fredag 27 januari 2017

Morgonrundor...kött....nymåne/nyår




Där borta går den lydiga och snälla goldentiken. Vi går oftast morgonrundan samtidigt...

Man kan säga att jag har gått två morgonrundor idag för när Robban och Albin äntligen skulle gå så ville jag följa med och det fick jag också. Det hade väl gått två-tre timmar sedan min runda....









Vid lunchtid åkte vi in till centrum för både matte och Robban skulle uträtta några ärenden.. Självklart var vi först till sopcontainrarna igen. Matte fortsätter rensningen i bokhyllor och skåp. Det tar tydligen aldrig slut.









Robban fick presentkort i Köttboden av Carina i julklapp så nu var han där och köpte gott kött till middagen. Albin och jag fick faktiskt lite steksky sedan i vår kvällsmat och det doftade och smakade så gott....










Hemma igen...Dags för promenad










Vi stannade till vid Chokladhuset för att Robban skulle handla. Här sitter Albin fastbunden....





...medan jag blev uppbunden i lyktstolpen utanför staketet 






Vi har gått en längre promenad och är nu på väg hem




En liten hund tokskäller på andra sidan av vägen





Iris tog emot oss som vanligt ute i hallen...








Nu firas det kinesiska nyåret i Ostasien. I morgon går vi in i Tuppens år enligt kinesisk astrologi. 

Det kinesiska nyåret infaller aldrig på ett bestämt datum utan alltid vid andra nymåne efter vintersolståndet. I morgon är det nymåne.




Tuppen gal och världen vaknar!

Det här är inget år för latmaskar. Det blir ett aktivt år som  kommer att präglas av hårt arbete, disciplin, sparsamhet, planering och organisation.
Matte har skrivit fler förutsägelser inför året på sin hemsida under "kinesisk astrologi".






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar