"Twingly statistik"

fredag 22 september 2017

Lunchpromenad....Iris...höstdagjämning






Det blev en lugn dag idag också men jag blev jätteglad när Lena kom och följde med på lunchpromenaden. Hon var ledig för en gångs skull...



Albin leker tittut.....



....sakta kom han smygande fram runt trädet




Jag hittade flera intressanta dofter....





...självklart skulle Albin fram och pussa på mig, något jag inte är speciellt förtjust i 




Måste kolla vem det är som kommer gåendes där men det var ingen som vi kände

















Leo ligger gärna bredvid matte i soffan när han inte är parkerad bakom TV:n. Jag vill ju också vara nära matte men Leo flyttar man inte på...



...och jag lovar att matte kunde hålla sig för skratt när hon upptäckte att Iris hade pinkat på hennes nya matta i sovrummet trots att hennes "kissbädd" var nybäddad med rena handdukar och det även var helt rent i kattlådan.  Nu hänger mattan på tork i duschrummet...Alltså, det måste vara något fel i huvudet på den katten....suck







Kl 22.02 i kväll inträffar höstdagjämningen.  Då står solen står rakt över ekvatorn. Dag och natt är ungefär lika långa över hela världen. Efter höstdagjämningen blir dagarna kortare i Sverige





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar