"Twingly statistik"

lördag 2 september 2017

Omväxlande väder....fluga...Iris


Efter frukosten fick Albin och jag följa med Robban hem och vara ute i trädgården...



Solen sken men det var blött i gräset så Robban la ut det gamla bilsätesskyddet på marken så att jag slapp ligga i det våta gräset. Det var riktigt skönt att ta en paus efter att jag noga hade undersökt trädgården.....




Albin la sig inne i buskaget för att komma undan värmen. Han har grävt gropen ännu djupare nu




Nu har skjutdörren och de nya fönstren kommit på plats på uterummet


...och det blir snyggt med fjällpanelen











Vid 14-tiden öppnade sig plötsligt himlen och regnet vräkte ner. Robban körde då hem oss till matte....



Matte fick snabbt in tvätten som hängde på tork ute på balkongen. Iris undrar nog varför det hänger kläder inne i rummet. Inte en enda av hennes handdukar är det för ovanlighetens skull.




Albin följer konstant Robbans rörelser. Han blev nog lite besviken när han förstod att han inte fick följa med Robban  tillbaka...





Jag har fått syn på en fluga som går över golvet. Även katterna fick syn på flugan men vi kollar bara in den medan den spatserar runt. Vi är väl djurvänner! Albin var ute på balkongen och det var väl tur att han inte såg flugan med tanke på hans insektsfobi.








Robban och Lena ska äta middag hos hennes föräldrar. Det blir tydligen grillat hörde jag och det brukar ju dofta så gott. De kommer lagom till kvällsrundan så vi tar det lugnt fram tills dess.....








Leo har intagit sin nya liggplats







...medan Iris vaktar dörren. Matte säger att Iris uppträder som en hund och jag håller faktiskt med. Hon efterapar allt som jag gör. Fattas bara att hon ska börja skälla också...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar