"Twingly statistik"

tisdag 5 september 2017

Trött....vaktat....jobbig


Nu är jag trött efter att ha varit ute hela dagen. Vi kom nyss hem och har precis ätit kvällsmaten. Både Albin och jag var jättehungriga men han lämnade kvar ett par ärter åt mig i alla fall......







Albin är också trött...








Dagen startade med att vi åkte till sjukhuset för att matte skulle röntga höfter och vänster knä. Matte har ju gjort det ett flertal gånger tidigare men det här var en riktig pärs förstår jag. De hade bland annat svårt att få en bra bild på vänster knä så matte vet inte hur många märkliga ställningar och vinklar hon fick byta till innan de blev nöjda. Sköterskan trodde att det berodde på att knät är ordentligt slitet. Med nervsmärtorna från diskbråcket så blev det riktigt riktigt jobbigt men nu är det gjort i alla fall. Matte kan dock inte begripa att det ska ta 14 dagar innan läkaren får röntgensvaret i dessa datoriserade tider? Magnetröntgen på ländryggen tog ju bara ett par dagar.


Trots att matte helst hade åkt hem och lagt sig så var hon tvungen att handla på Ica Maxi inför helgen eftersom Robban inte har tid att skjutsa henne dit senare i veckan. Dessutom var de ju redan i närheten. Som vanligt fick Robban hämta varor medan matte dirigerade honom..








När Robban hade släppt av matte och alla matvaror så åkte vi vidare med honom och har varit i trädgården hela dagen....



Albin låg gömd inne på sin favoritplats större delen av dagen



 ...medan jag har vaktat och hållit koll på allt som har rört sig i närheten. Det var några personer som fick tillsägelser för att de gick för nära staketet. Tror att Robban tyckte att jag var lite väl jobbig idag....







När Robban släppte av oss hemma lagom till kvällsmaten så stank det av Tigerbalsam så fort vi öppnade dörren. Usch, jag gillar inte den lukten alls men jag förstår att matte var tvungen att använda sig av den idag. 

Hon hade knappt kunnat ta sig ut på torget för att köpa ägg men envis som hon är så gav hon sig attan på att klara det...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar