"Twingly statistik"

söndag 17 september 2017

Tipspromenad....kyrkoval....




På söndagarna kan man gå en tipspromenad och motionsbingo här längs ett 2,5 km långt spår. Det är tre föreningar som turas om att anordna det. Idag hade Robban lovat att hjälpa till med att sätta upp frågorna så vi åkte dit efter en mycket tidig frukost men först hämtade vi upp Lenas äldsta dotter som skulle följa med för att ta bilder.





Det kom mycket folk



Jag blev ju eld och lågor förstås när jag fick vittring på alla dofter





Det fanns jättemånga fästingar här. Robban hittade sju stycken på Albin och två på mig. Albin har bara haft två stycken krypandes på sig tidigare under sommaren och jag en enda en.




Mitt ute i ingenstans fanns den här runstenen




Det var jätteroligt för det fanns så mycket att kolla på, både människor och hundar




Vilopaus



...för Albin också




Det börjar bli riktigt varmt



Albin har varit riktigt duktig för han har inte skällt eller gjort utfall mot någon hund men jag skällde faktiskt ut den där schäfern. Jag måste ju vakta Albin emellanåt och jag vet att han brukar vara skraj för schäfrar





Nu börjar jag bli lite trött. Det är jobbigt att använda huvudet så mycket och få så många intryck





Fikapaus men Albin och jag fick bara vatten förstås








När vi kom hem vid 14-tiden hämtade vi upp matte för hon och Robban skulle rösta i kyrkovalet. Det blev jobbigt för matte som inte kan stå en längre stund för det var jättelång kö. Entrén var för trång och röstlokalen alldeles för liten för att inte säga problemet med de tre skärmarna som nästan stod på varandra och som man knappt kunde komma fram till även för de som var unga och friska. För att inte tala om vilka problem det blev när rullatorer och barnvagnar skulle fram. Allt gick i snigelfart. Matte hängde på sina kryckor men hon trodde att hon skulle få dåndimpen av nervsmärtorna men nu är det klart i alla fall. Hon kan dock inte begripa varför de inte använde någon skolmatsal i stället?


















Väl hemma la sig Albin ute på balkongen där Leo för en gångs skull också låg och njöt av det sköna vädret





Jag föredrog soffan
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar