"Twingly statistik"

söndag 24 september 2017

Trött....främmande katt.....




Nu är jag trött efter en dag ute på tomten



Albin och jag har varsitt underlag som vi kan sitta eller ligga på eftersom det var lite fuktigt i gräset efter regnet





Lenas son var ledig idag




Albin sitter mest och filosoferar.... 





...medan jag håller koll på omgivningen. Plötsligt hoppade en katt in över staket bredvid Albin. Han brydde sig inte men det gjorde jag som reagerade blixtsnabbt. Katten hoppade snabbt tillbaka därifrån han kom.....Jag har också sagt ifrån flera gånger när folk går för nära staketet så inte undra på att jag är trött som får jobba så.....










Matte brukar äta bananpannkaka men skulle hellre vilja grädda plättar. Lena var snäll och lånade ut sitt plättjärn som hon aldrig använder så idag kunde matte göra sina bananplättar. Smeten består av ägg och banan som matte smaksätter med kanel. Idag hade hon lingon på plättarna....


















Vi åkte hem lagom till derbymatchen Djurgården - Hammarby. Matte hade inga större förhoppningar på vinst eftersom det var derby och resultatet blev 1 - 1


Matte och Robban käkade kasslersallad.....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar